مواد شیمیایی زیست محیطی، عامل کاهش تعداد اسپرم و افزایش سرطان بیضه
درمان کیست تخمدان .درمان طاسی .درمان عفونت های کلیوی ومثانه صددرصدگیاهی وصددرصدتضمینی

آمار مطالب

کل مطالب : 168
کل نظرات : 32

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 68

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 25
باردید دیروز : 73
بازدید هفته : 375
بازدید ماه : 374
بازدید سال : 2640
بازدید کلی : 46824

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت تولیدوپخش عرقیات وگیاهان دارویی کاکامانی و آدرس kakamani-2.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صابر
تاریخ : جمعه 25 اسفند 1391
نظرات
مواد شیمیایی زیست محیطی، عامل کاهش تعداد اسپرم و افزایش سرطان بیضه

مطالعات جدید نشان می دهد که عوامل زیست محیطی موجب کاهش چشمگیر کیفیت اسپرم و افزایش بروز سرطانهای بیضه طی سالهای اخیر شده است.
 
 بررسی های دانشگاه تورکو فنلاند نشان می دهد دلایل زیست محیطی بویژه قرار گرفتن درمعرض مواد شیمیایی صنعتی می تواند عامل تضعیف اسپرم و بروز سرطان بیضه شود.
محققان، مردان فنلاندی را که به خاطر داشتن بیشترین میزان اسپرم در دنیا شناخته شده هستند مورد بررسی قرار دادند.
اما دانشمندان هرگز مطمئن نبودند که آیا این امر به خاطر ژنتیک فنلاندی هاست و یا به خاطر اینکه کمتر در معرض مواد شیمیایی مضر قرار دارند.
محققان سه گروه از مردانی را که در سالهای 1998 تا 2006 به سن 16 سالگی می رسیدند مورد بررسی قرار دادند.
به گفته آنها، مردانی که در اواخر دهه 1980 متولد شده بودند نسبت به افرادی که در آغاز این دهه به دنیا آمده بودند میزان کمتری اسپرم داشتند.
بر اساس مشاهدات دانشمندان میزان کلی اسپرم برای مردانی که در 1979 تا 1981 متولد شده بودند 227 میلیون ، برای افرادی که در 1982 تا 1983 متولد شده بودند 202 میلیون بودند و برای افرادی که در 1987 به دنیا آمده بودند 165 میلیون بود.
علاوه بر این محققان مشاهده کردند که میزان بروز سرطان بیضه در مردانی که در دهه 1980 به دنیا آمده اند نسبت به مردانی که در دهه 1950 به دنیا آمده بودند بسیار بیشتر است.
نتایج این تحقیقات در نشریه بین المللی "مردان" منتشر شده است.
یک متخصص انگلیسی در این باره گفت مواد شیمیایی می توانند رشد نوزادان پسر را نیز تحت تاثیر قرار دهند.
این روند شدید کاهشی نشان می دهد که عوامل موثر در این امر، زیست محیطی و البته قابل پیشگیری هستند.
یافته های دانشمندان بر لزوم شناسایی دلایل این روند معکوس در سلامت زایشی تاکید دارد تا اقدامات پیشگیرانه ای برای آنها ارائه شود.
به گفته محققان دانشگاه شفیلد کاهش سریع تعداد اسپرم ها افزایش سرطان در فنلاند حاکی از نقش عوامل زیست محیطی در این رویداد است.
به گفته آنها عملی ترین نظریه در کاهش تعداد اسپرم مواد شیمیایی موجود در غذا و محیط است که رشد بیضه را در جنین پسر و یا سالهای اولیه زندگی او تحت تاثیر قرار می دهد.
 

اسپرمهایی که سربالا میروند

اختلال در انزال می‌تواند به 5 شکل تظاهر کند: 1. انزال زودرس 2. انزال دیررس 3. انزال پس‌گرد 4. نبود انزال 5. انزال دردناک.

 

انزال پس‌گرد به این معنی است که هنگام انزال، منی به خارج از بدن نمی‌ریزد، بلکه به طرف عقب برمی‌گردد و وارد مثانه می‌شود و بعدها با ادرار دفع می‌شود. در حالت طبیعی بیش از 90 درصد حجم منی را ترشحات پروستات و کیسه‌های منوی تشکیل می‌دهند. ابتدا به طور اختصار مکانیسم ایجاد انزال جهت آگاهی خوانندگان گرامی‌ توضیح داده می‌شود تا در درک و فهم مطالب بعدی موثر باشد.

 

مکانیسم انزال

 

مکانیسم انزال، فرآیند پیچیده‌ای است که نیازمند عملکرد هماهنگ سیستم عصبی- عضلانی فرد است. کلا حجم منی که معمولا 3 تا 4 میلی‌لیتر است، ناشی از ترشحات پروستات، کیسه‌های منوی و بیضه‌هاست. برخلاف تصور بیشتر مردم، نقش بیضه‌ها در ایجاد حجم منی بسیار اندک ولی فوق‌العاده مهم است. حدود یک درصد حجم منی را اسپرم‌ها تشکیل می‌دهند که در بیضه‌ها تولید و از طریق لوله‌های منی، در مجرای خلفی مرد به ترشحات کیسه‌های منوی و پروستات اضافه می‌شوند . در درصد قابل‌ملاحظه‌ای از مردان نابارور که تعداد اسپرم آنها صفر است، تقریبا هیچ تغییری در حجم منی دیده نمی‌شود و تنها با آزمایش دقیق است که می‌توان به فقدان اسپرم در منی این مردان پی برد.

 

هنگام رابطه جنسی وقتی مرد به آستانه‌ای از تحریک برسد، ترشحات 3 عضو فوق‌الذکر وارد مجرای خلفی پیشابراه می‌شود. ورود این ترشحات به مجرای خلفی تحت کنترل سیستم عصبی خودکار است، یعنی یک مرد نمی‌تواند آن را به تاخیر بیندازد یا تسهیل بکند. مثانه هم در مردان به مجرای خلفی پیشابراه باز شده و ادرار از داخل مثانه به این قسمت مجرای ادراری تخلیه می‌شود. حتی اگر مثانه ما پر باشد، می‌توانیم خروج ادرار را کنترل کنیم در غیر این صورت دچار بی‌اختیاری ادرار خواهیم شد.

 

برای جلوگیری از بی‌اختیاری ادراری دو مکانیسم هماهنگ با هم عمل می‌کنند؛ اولی، وجود اسفنکتر داخلی یا غیرارادی است که در گردن مثانه قرار دارد و با باز و بسته شدن خود خروج ادرار از مثانه را کنترل می‌کند و همان‌طور که ذکر شد باز و بسته شدن این اسفنکتر غیرارادی و ریفلاکسی است و تحت کنترل ما نیست. وقتی مثانه به یک حجم پر شدن خاص می‌رسد این اسفنکتر به صورت غیرارادی باز و ادرار وارد مجرای خلفی می‌شود.

 

ولی بدن ما دارای مکانیسم دیگری است که اجازه خروج ادرار از مجرای قدامی‌ را نمی‌دهد و آن اسفنکتر خارجی است که در محل اتصال مجرای خلفی به مجرای قدامی‌ قرار دارد و مجرا را احاطه می‌کند (شکل). این اسفنکتر ارادی و تحت اختیار ماست و ما با منقبض کردن آن جلوی خروج ادرار را می‌گیریم و در یک شرایط مناسب، با شل کردن این اسفنکتر، مثانه خود را خالی می‌کنیم. هدف از بیان این مقدمه نسبتا طولانی این است که خروج منی نیز از بدن تا حدودی تحت قواعد خروج ادرار از بدن است.

 

اختلال گردن مثانه؛ عامل انزال پس‌گرد

 

هنگام ورود منی به مجرای خلفی، گردن مثانه به صورت رفلکسی (خودکار) بسته می‌شود تا منی وارد مثانه نشود. بنا به هر دلیلی اگر گردن مثانه توسط جراحی آسیب ببیند یا از بین برود یا به علت اختلال در عصب‌گیری مثانه، گردن مثانه عملکرد طبیعی خود را از دست بدهد، هنگام ورود منی به مجرای خلفی، گردن مثانه باز می‌ماند و منی وارد مثانه می‌شود.

 

این اختلال در گردن مثانه دارای یک طیف است و از خفیف تا شدید متغیر است. در مواردی که آسیب متوسط است، گردن مثانه به طور نسبی بسته می‌شود و مقداری از منی وارد مثانه شده و مقداری بیرون می‌ریزد.

 

اگر اختلال شدید و کامل باشد (که اکثرا این‌گونه است) منی به طور کامل وارد مثانه می‌شود و سبب ایجاد یک حالت مرضی می‌شود که اصطلاحا به آن «انزال خشک» می‌گویند، یعنی حتی یک قطره منی نیز بیرون نمی‌ریزد. از علائمی‌که بیمار می‌تواند شک به وجود انزال پس‌گرد نسبی بکند، یکی کاهش حجم منی خروجی و دیگری کدر شدن رنگ ادرار است.

 

پیامدهای انزال پس‌گرد

 

انزال پس‌گرد به خودی خود زیاد از نظر سلامتی مشکل‌ساز نیست، ولی اکثرا سبب نگرانی زوجین می‌شوند و گاهی مشکلاتی در روابط زناشویی از نظر روحی و روانی ایجاد می‌کند.

 

مردانی که دچار انزال پس‌گرد هستند، معمولا در رسیدن به اوج لذت جنسی (ارگاسم) مشکل ندارند و انزال را نیز احساس می‌کنند، اما منی به‌جای اینکه بیرون بریزد، وارد مثانه می‌شود. اما عارضه عمده انزال پس‌گرد در زوج‌های جوان است که می‌خواهند صاحب فرزند شوند که این به علت انزال پس‌گرد از راه طبیعی امکان‌پذیر نخواهد بود. برای ایجاد مشکل در باروری، انزال پس‌گرد تمام عیار لازم نیست

 

. در بعضی مردان که تعداد اسپرم آنها اندک است، در صورت وجود انزال پس‌گرد نسبی، مقداری از مایع منی وارد مثانه و از تعداد کل اسپرم‌های خارج شده کاسته می‌شود. حال در این مردان اگر انزال پس‌گرد درمان شود، ممکن است تعداد اسپرم‌های موجود در منی به اندازه کافی بالا برود و سبب باروری شود. حداقل تعداد کل اسپرم (نه تعداد اسپرم در یک میلی‌لیتر منی) لازم برای ایجاد بارداری در همسر، حدود 60 میلیون در میلی‌متر است.

 

به‌عنوان مثال اگر تعداد اسپرم‌های موجود در منی یک مرد 25 میلیون در میلی‌لیتر و حجم منی وی 3 میلی‌لیتر باشد، اگر از 3 میلی‌لیتر منی یک میلی‌لیتر آن وارد مثانه شود، ممکن است سبب ایجاد ناباروری شود. تشخیص انزال پس‌گرد خیلی ساده و با آزمایش ادرار است. به بیمار گفته می‌شود که به دنبال نزدیکی، نمونه ادرار خود را جهت آزمایش به آزمایشگاه ببرد. در مردانی که دچار انزال پس‌گرد هستند مقادیر متنابهی اسپرم در نمونه ادرار گزارش می‌شود.


تعداد بازدید از این مطلب: 771
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


به وبلاگ تولبد عرقیات و محصولات دارویی گیاهی کاکامانی خوش آمدید.این وبلاگ برای درمان گیاهی بسیاری از بیماری ها میباشد.منتظر نظرات وسوالات شما دوستان عزیز هستیم.با تشکر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود